Rob pro TotalFilm (červen 2012)

14. května 2013 v 14:28 | Ajjinka |  Rozhovory
Cosmopolis, adaptace novely Don DeLilla, režírován Davidem Cronenbergem, je černé drama s osmadvacetiletým milionářem Ericem, který je zachycen v chaotickém víru aktivit, zatímco se snaží projet Manhattan.

Dali jsme Robovi pár rychlých otázek týkajících se filmu…

Jak to jde?
Dobrý. I když nevím, proč děláme tenhle rozhovor v devět hodin večer v pátečním Londýně. Jen to ukazuje, jakej loser jsem. Je to jedinej čas, kdy mám volno.

Cosmopolis vypadá jako film, který ti může změnit všechno...
Když si vzpomenu, jak jsem se cítil, když jsem natáčel filmy před Twilight… Nestaral jsem se o něčí reakce… a teď se bojím reakce úplně všech! Jsem totálně vyděšenej!

Je to film otevřený k interpretaci. Co si o tom myslíš?
Rozhodně jsem si nemyslel, že je to wall streetový film a právě toho jsem se nejvíc bál. Protože Eric nosí oblek a vypadá apaticky, myslel jsem, že to lidi odepíšou stejně jako Americké psycho. Nikdy jsem to nečetl, ale prý je to dost podobné. Co si myslím je, že je to o Ericově snaze najít nějakou alternativní realitu. Je to opravdu smutné.

Četl jsem něco, kde byl Eric popisován jako někdo, kdo se snaží zahodit všechno v jediném dni - on se nesnaží ničeho zbavovat, snaží se najít něco víc. Kdyby byl úplný nihilista, nebylo by to smutné. Dělal jsem pár dní zpátky rozhovor s francouzským časopisem a ten novinář řekl: "Je to film o konci světa." a já na to jen: "Eh, jo. To je."

David na naší rozlučkové párty řekl: "Je to mnohem vtipnější než všechno, co jsem za ty roky dělal." a já totálně zapomněl, že mi přišel scénář vtipný, protože jsem hrál celou dobu hrozně vážně. Je to matoucí! David řekl: "Nechápal jsem to na začátku a doufám, že to nepochopím ani na konci.".

Jednou Fellini řekl: "Jakmile něco rychle pochopíš, je to mrtvé, už tě to dál nezajímá." Je to jako plavat v nicotě, kde není zem ani nebe… A tohle je myslím ta nejnamyšlenější věc, jakou jsem zatím kdy řekl.

Založil jsi postavu Erica na někom?
Jsou to jen slova - byl tam takový specifický hlas od samého začátku. Je to vážně dobře napsaný. Hodně scénářů je opravdu na houby a vy si jen říkáte: "Jak to můžu zlepšit?", ale u tohohle - všechno, co jste museli udělat, je říkat slova. I opravdu mizernej herec mohl jen sedět a mluvit a znělo by to opravdu dobře.

Ve filmu je hodně bláznivých scén... Jaká je tvá nejoblíbenější a naopak nejmíň oblíbená scéna?
Scéna s vyšetřením prostaty byla ustřihnutá, poslední Ericova věta týhle scény byla: "Chci vzít tu flašku a se slunečními brýlemi na očích vás tou flaškou pomalu mrdat." Vzpomínám si, že když jsem (ve scénáři) četl tuhle scénu, kde má mít doktorův prst v zadku, neměl jsem nejmenší ponětí, jak tohle říct. Dokonce jsem ani netušil, jestli můžu přijít na plac, mít kameru zamířenou do tváře a říct to. Ale tenhle strach byl to, co mě přinutilo chtít to udělat.

Myslíš, že tě to dostane k jinému publiku?
Když oslavíte poměrně rychle nějaký úspěch, musíte za to nějakým způsobem zaplatit. Chci podpořit tu část filmařiny, která se mi líbí a zajímá mě. S touhle omezenou silou bych rád dostal něco nezávislého, co ještě nikdo neviděl, ale snad uvidí. A taky chci prostě vypadat cool!

Co myslíš, že na Cosmopolis řeknou fanoušci Twilight?
Myslím, že se jim to bude líbit. O to se nijak zvlášť nebojím. Kdyby se to nelíbilo jim, je to to samé, jako by se to nelíbilo nikomu - nestálo by to za nic. Ale myslím, že je to dobrý film. Pár lidí bude určitě reagovat nějak "Cožeee?", ale nikoho neurazí. Je to docela vtipný film, v podstatě.

Jaké bylo pracovat s Paulem Giamattim?
Točil jsem hodně v limuzíně a všichni ostatní herci vstupovali do mého světa tam. Scény s Paulem byly obrovské, v jiném prostředí a zároveň asi nejvíc působící na nervy. Měli jsme pět dní na natočení devatenácti stránek a natočili jsme je za den a půl. Skoro každý první záběr byl ten, který se nakonec použil. A scéna, kde se střílím do ruky, byla natočená za čtyři minuty. Je to šílený.

Vypadá to, že vytrvale pracuješ - máš někdy volno?
Neúmyslně jsem měl dlouho pauzu. Nechtěl jsem ji, ale nepracoval jsem deset měsíců - chci říct, nepracoval jsem na filmu, dělal jsem jiný věci, jen tak jsem neposedával -, ale nejspíš budu dalších pět let pracovat. Opravdu chci začít brzy na něčem dělat.

Magazín Total Film ohodnotil Cosmopolis


 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama