RECENZE: The Rover (2014)

26. srpna 2014 v 17:15 | Ajjinka |  Recenze

The Rover s Robem a Guy Pearcem v hlavních rolích jsem vyhlížela už dlouho, takže si určitě umíte představit to nadšení, když jsem měla šanci film konečně vidět. Novinky o něm tu přidávám od samého začátku, přeložila jsem desítky rozhovorů, ve kterých o filmu Rob mluvil, a teď mi konečně všechno zapadá do sebe.

Děj filmu se odehrává deset let po kolapsu světové ekonomiky. Eric (Guy Pearce) žije svůj život, ve kterém mu už v podstatě nic nezbylo, když mu partička chlápků ukradne auto. To nenechá jen tak - chce své auto zpět a chce se pomstít těm, kteří mu jej vzali. Náhodou narazí na Reye (Rob), bratra jednoho ze zlodějů, který mu pomůže se k partičce dostat.

Celková stopáž filmu se pohybuje kolem hodiny a půl, a i když film není zrovna plný dialogů (dobře, postavy kromě pár výjimek prohodí opravdu jen pár slov), jeho děj ubíhá překvapivě rychle. Přiznám se, že kdyby film neměl takové herecké obsazení, jaké má, asi bych nebyla celá nedočkavá. Příběh sám o sobě je celkem jednoduchý, nenajdete tu žádné nečekané zvraty, i když vás pravděpodobně pár věcí překvapí.

Guy Pearce je jako Eric fantastický. Nepotřebuje slova k tomu, aby zahrál to, co zahrát má. Myslím, že svou postavu zvládl perfektně a nikoho jiného bych si v jeho roli už představit nedokázala. To samé platí i Roba. Ten mě jako Rey neuvěřitelně potěšil. Rozhodně se nechystám psát nic o tom, že jde zatím o jeho nejlepší výkon, protože Rob hrát umí a to, že to někteří dřív neviděli, je jen jejich problém. Jedno je ale víc než jasné, Roba jsem v podobné roli ještě neviděli.

Rey je sice trochu mimo, ale začnete s ním sympatizovat snad hned po první scéně, co se ve filmu objeví. Já si ho neskutečně oblíbila a jeho scény si víc než užívala. Jižanský přízvuk šel Robovi skvěle (rozhodně film doporučuju sledovat s titulky, protože jinak uchem odchytíte polovinu z toho, co říká) a k Reyovi se dokonale hodil. Má i několik úsměvných momentů, které možná ani tak úsměvné nejsou, ale na tom v závěru ani nezáleží.

David Michod s filmem odvedl pořádný kus práce. Podmínky natáčení nebyly zrovna příznivé, to je všechno ve filmu vidět, ale i tak se jim povedlo natočit úctyhodný film s úctyhodnými hereckými výkony. Chvílemi byla celkem otravná elektronická doprovodná hudba, ale to bude pravděpodobně jen mnou. Nemyslím si, že by to byl film pro každého, nejde o žádnou akční komedii, The Rover vás donutí k zamyšlení, což určitě neocení každý divák.

A samozřejmě, abych nezapomněla, scéna, ve které si Rob pobrukuje s rádiem písničku Keri Hilson, je opravdu vtipná, i když jsem ji čekala trochu delší, když vyvolala takový rozruch... Lámala jsem si hlavu s celkovým hodnocením, ale nakonec jsem zůstala u kvalitních tří hvězdiček, které si film jednoznačně zaslouží! :)

MOJE HODNOCENÍ: ***

2 lidé ohodnotili tento článek.