RECENZE: Maps to the Stars (2014)

21. září 2014 v 18:05 | Ajjinka |  Recenze

Myslím, že každý, kdo někdy viděl film z dílny Davida Cronenberga, tak nějak musí vnitřně tušit, co od hollywoodského dramatu Maps to the Stars může očekávat. Film nám poskytuje náhled na stinnou a bláznivou stránku Hollywoodu a jeho hereckých hvězd. Zmařené sny, nenaplněné touhy, falešná přátelství, nenávist a paranoia. To vše a mnohem víc hraje ve filmu svou roli.

Všichni, co tu novinky o Maps to the Stars sledují od samého začátku, určitě ví, že Rob si zahrál postavu řidiče limuzíny Jeromea Fontanu, který se snaží prosadit jako herec a scénárista, což se mu zatím příliš nedaří. Ve filmu nemá žádnou velkou roli, i když se jeho cesta propojí s Agathou, popálenou dcerou místní hollywoodské rodiny, kterou přijela po léčení z pyromanie navštívit, a dost zásadně ovlivní její rozhodnutí.

Rozhodně nejde o snímek, u kterého byste mohli úplně vypnout. Naopak, pokud se nebudete soustředit, celkem bych řekla, že se snadno ztratíte v tom, co se zrovna děje. Ve filmu sledujete osudy rovnou několika lidí, z nichž má každý své problémy. Je to klasický cronenbergský film, takže ani nahota v něm není nic ojedinělého.

Rob byl jako Jerome skvělý, i když si příliš času na plátně neužil. Nebudu lhát a přiznám se, že jsem vždycky trochu ožila, když se Rob objevil na scéně. Jeho spolupráci s Cronenbergem jednoznačně schvaluju, David si vybírá samé zajímavé projekty, které dokážou člověka svou prapodivností zaujmout.

Největší radost mi asi udělaly Julianne Moore a Mia Wasikowska, které byly ve svých rolích prostě úžasné. S Miou jsem zatím moc filmů neviděla, ale Julianne předvedla opravdu skvělý výkon, jaký jsem u ní ještě nezaznamenala. Vůbec se nedivím, že v Cannes získala cenu v kategorii Nejlepší herečka. I výkon mladičkého Evana Birda byl přesvědčivý a zajímavý, chvílemi mi ho bylo opravdu líto, i když jeho chování nebylo, ehm, moc normální.

Nejvíc mě ale dostal konec filmu, který jsem opravdu nečekala. Zírala jsem s pootevřenou pusou, což je skvělé, protože není nic horšího, než když už na samém začátku přesně víte, jak film skončí. Tohle bylo jednoznačně velmi příjemné překvapení! David je jedním z režisérů, který se nebojí zacházet až na místa, kam se jiní režiséři netroufají ani z dálky zadívat.

Celkově bych řekla, že Maps to the Stars určitě stojí za zhlédnutí, ať už jste Robovým fanouškem nebo ne. Film nabízí skvělé herecké výkony ze všech stran a děj ubíhá rychle, nikde se nezdržuje. Možná se díky tomuto filmu trochu změní můj celkový pohled na Hollywood jako takový. Váhala jsem mezi třemi a čtyřmi hvězdičkami, nakonec dávám čtyři, jednu extra za překvapivý konec.

MOJE HODNOCENÍ: ****

3 lidé ohodnotili tento článek.